Inloggen / Account aanmaken
Uw winkelwagen (0)
 
Veilig en vertrouwd betalen met iDeal

Korting
Wilt u wederverkoper worden van onze producten, heeft u een grote bestelling of denkt u vaker een bestelling te plaatsen? Dan komt u mogelijk in aanmerking voor korting.

Aanvraag voor korting kunt u e-mailen naar sts@semlers.nl. Kijk bij inloggen / account aanmaken voor meer informatie.

 

Klantenservice

Over Neofeu en product informatie

  • Waar staat Neofeu voor?

    Al meer dan 60 jaar ontwerpt en produceert Neofeu oplossingen tegen vallen in haar fabriek in Chassagny vlakbij Lyon in Frankrijk.

    Met die ervaring en bewezen expertise beschikt Neofeu over:

    • 1 naaiatelier, 1 mechanische werkplaats, 1 after-sales service werkplaats
    • 1 technische afdeling gewijd aan innovatie
    • 1 testlaboratorium en een val toren
    • 1 logistiek platform om leveringen uit voorraad te verzekeren

    Neofeu bewaakt en controleert alle kritische operaties, van ontwerp tot de montage van de verschillende onderdelen tot aan de aflevering, dit om de kwaliteit van hun diensten te kunnen waarborgen. Neofeu is een ISO 9001 gecertificeerd bedrijf.

    Inmiddels is Neofeu in meer dan 20 landen actief, heeft een dicht netwerk van partners opgebouwd en is er voortdurend aandacht voor de behoeften van de gebruikers. Neufeu is een toegewijde specialist in het op zoek gaan naar beschermende oplossingen tegen valgevaar met als doel: “Het beste beschermingsniveau bieden aan gebruikers die worden blootgesteld aan valgevaar.”

  • Wat betekenen de pictogrammen bij de producten?

    Neofeu heeft pictogrammen ontwikkeld om aan te even in welke productgroep en bedrijfssector het artikel valt, welke functie het heeft en over wat voor bevestigingspunten het artikel beschikt (harnassen). Klik hier voor een definitie van alle pictogrammen.

  • Waar staan de verschillende beveiligingssystemen voor?

    Harnasgordels en positioneringsgordels zijn verdeeld onder 1 of meerdere systemen: Valbeveiligingssystemen, redding systemen, positiesystemen en/of suspensionsystemen.  Klik hier voor de definities van de verschillende beveiligingssystemen.

  • Wat voor type valbeveiliging is geschikt voor mij?

    Zo veel type werkzaamheden als type valbeveiliging, maar welke is nu geschikt voor u? Klik hier voor de selectiegids in geval van valgevaar.

    Kunt u met de selectiegids nog niet helemaal bepalen welke valbeveiliging voor u geschikt is, neemt u dan gerust contact met ons op voor advies. Wij zijn bereikbaar op telefoonnummer 06-22257885.

Bestellen en levering

  • Hoe kan ik snel een artikel zoeken?

    In de webshop staat in de balk onder de logo banner rechts “zoeken”. U kunt hier een artikelnummer, woord of deel van een woord invullen om te zoeken in ons assortiment. Op elke pagina vindt u de zoekfunctie terug.

  • Hoe kan ik mijn bestelling plaatsen?

    Het plaatsen van een bestelling is hieronder in stappen omschreven:

    • Navigeer naar een gewenst artikel;
    • Vul het gewenste aantal in;
    • Klik op de knop “bestellen”;
    • Het artikel wordt in het winkelwagentje geplaatst;
    • Controleer in het winkelwagenoverzicht uw bestelling;
    • Klik op “bestellen” of op “verder winkelen” als u meer artikelen wilt bestellen;
    • Vul uw persoonlijke gegevens, factuur- en eventueel afwijkend afleveradres in;
    • Na acceptatie van de algemene voorwaarden klik op de knop “volgende stap”;
    • Contoleer uw gegevens en bestelde producten;
    •  Kies uw betaalmethode;
    •  Klik op “Veilig betalen” om uw bestelling af te ronden;
    •  Heeft u gekozen voor IDEAL of creditcard? Volg de instructies op uw scherm;
    •  U ontvangt een bevestiging van uw bestelling per e-mail.
  • Hoe wordt mijn bestelling bezorgd?

    Bestellingen die door de brievenbus passen worden van dinsdag t/m zaterdag bezorgd door PostNL. Grote en zwaardere pakketten worden bezorgd door PostNL pakketten van maandag t/m zaterdag. Na het aanbieden van een pakket bij PostNL ontvangt u per e-mail een Track & Trace code. Op de website van PostNL kunt u volgen waar uw pakket zich bevind in het bezorgtraject.

  • Kan ik mijn bestelling ophalen?

    Het is mogelijk om uw bestelling bij ons op locatie op te halen. Tijdens het bestelproces kunt u kiezen voor de optie “ophalen”. Wanneer uw bestelling klaar is om opgehaald te worden, nemen wij contact met u op voor het maken van een afspraak. Op de afgesproken dag en tijdstip kunt u uw bestelde producten op locatie ophalen.

  • Als ik meerdere artikelen bestel, wordt het dan in 1 keer bezorgd?

    Het doel is om alle artikelen van dezelfde bestelling in 1 keer bij u te laten bezorgen. Het artikel met de langste levertijd bepaalt wanneer de bestelling verstuurd wordt. In speciale gevallen kan het zijn dat een artikel een (veel) langere levertijd heeft door bijvoorbeeld een langere productietijd. Mocht dit het geval zijn, dan nemen wij contact met u op en kan in overleg het overige deel van uw bestelling los verstuurd worden.

  • Kan ik mijn bestelling laten bezorgen op een postbusadres?

    Pakketten en leveringen die zwaarder zijn dan 12 kilo worden niet door PostNL op een postbusadres geleverd. Heeft u een grote bestelling, dan raden wij u aan om een huis- of bedrijfsadres te gebruiken.

  • Kan ik mijn bestelling in het buitenland laten afleveren?

    Momenteel is het nog niet mogelijk om bestellingen die u besteld via de webshop in het buitenland te laten bezorgen. Voor bezorging in het buitenland kunt u uw bestelling e-mailen naar sts@semlers.nl. Vermeld in uw e-mail duidelijk de te bestellen artikelen, het aantal en het factuur- en bezorgadres. Naar aanleiding van uw e-mail ontvangt u een factuur inclusief de bijpassende bezorgkosten voor het buitenland. Na ontvangst van de betaling wordt uw bestelling verstuurd.

  • Wat is een PostNL traceercode?

    Bestellingen die niet door de brievenbus passen, zwaarder zijn dan 12 kilo en een hoge waarde hebben, worden met een unieke traceercode verzonden. Met de code kunt u de verzending volgen via Track & Trace van PostNL

  • Ik kan mijn bestelling niet volgen bij Track & Trace, wat nu?

    Na het klikken op de Track & Trace code kan het voorkomen dat u de melding krijgt: “Er zijn geen zendingen aangetroffen voor deze combinatie” (dit is de combinatie van de code en de postcode waar de bestelling afgeleverd moet worden). Deze melding kan veroorzaakt worden doordat PostNL de Track & Trace code nog niet heeft verwerkt. U kunt de status van uw bestelling in dat geval de volgende werkdag opvragen.

    Wanneer dezelfde melding 3 dagen na verzending nog steeds verschijnt en u heeft uw bestelling nog niet ontvangen, dan verzoeken wij u vriendelijk om contact met ons op te nemen.

  • Wat zijn de levertijden?

    Een deel van de artikelen hebben wij direct op voorraad en kunnen in de regel dezelfde dag nog verstuurd worden, waarna u de artikelen binnen maximaal 3 werkdagen ontvangt. Wij hebben niet het volledige assortiment op voorraad, dit vanwege het uitgebreide aanbod en omdat veel producten door hun specialiteit niet frequent worden besteld. Artikelen die niet voorradig zijn hebben een gemiddelde levertijd van 12 werkdagen.

  • Ik heb niet alle artikelen ontvangen, wat nu?

    Als u geen bericht van ons heeft ontvangen van een backorder en uw bestelling is niet compleet bij ontvangst, neemt u dan contact met ons op. Wij helpen u graag verder.

  • Kan ik artikelen retourneren?

    Retourneren van artikelen is mogelijk door binnen 5 werkdagen na ontvangst ze aan te melden door een e-mail te sturen naar sts@semlers.nl. U ontvangt daarna via de e-mail een bevestiging van uw retour aanvraag.  U heeft na de ontvangst van de bevestiging 10 werkdagen om de artikelen te retourneren. De artikelen moeten in originele verpakking, met kopie van de betreffende factuur en rede van retour aan ons worden aangeboden. Verzendkosten van de retourzending zijn voor uw rekening.

    Na ontvangst van de retourzending wordt de betaalde prijs (met uitzondering van de verzendkosten) zo snel als mogelijk tot uiterlijk binnen 30 dagen aan u overgemaakt. Wanneer de artikelen niet binnen 5 werkdagen aangemeld zijn voor retour of na retouraanmelding niet binnen 10 werkdagen zijn terug gezonden, zien wij uw bestelling als geaccepteerd.

  • Wat zijn de verzendkosten binnen Nederland?

    Wij rekenen voor verzending binnen Nederland € 6,95 verzendkosten als uw subtotaal minder dan € 200,- bedraagt .Voor bestellingen binnen Nederland met een subtotaal boven € 200,- rekenen wij geen verzenkosten.

  • Wat zijn de verzendkosten naar het buitenland?

    Voor het buitenland gelden andere verzendkosten dan verzending binnen Nederland. Via de webshop kunt u geen artikelen bestellen en af laten leveren in het buitenland. Hiervoor kunt u een aanvraag doen door een e-mail te sturen naar sts@semlers.nl. Voor de bestelde artikelen vermeld in uw e-mail ontvangt u een factuur, hierin staat de voor het opgegeven afleveradres geldende verzendtarief in vermeld en verrekend in het totaalbedrag.

    Buiten de EU worden eventuele invoer- of douanerechten berekend op het moment dat de bestelling in het land van bestemming aankomt. U bent zelf verantwoordelijk voor deze kosten die van land tot land kunnen verschillen. De hoogte van dit bedrag wordt berekend door de douane van het land waar de bestelling bezorgd wordt. Voor die tarieven kunt u contact opnemen met de douane van het betreffende land.

  • Kan ik een geplaatste bestelling wijzigen?

    Het is niet mogelijk om een bestelling die al geplaatst is te wijzigen. U kunt uw bestelling annuleren door uw bestelbevestiging direct na ontvangst via e-mail te forwarden naar sts@semlers.nl. In de e-mail geeft u duidelijk aan dat u de bestelling wenst te annuleren. Als u in het bestelproces heeft gekozen voor IDEAL of creditcard betaling ontvangt u het totaalbedrag zo snel als mogelijk tot uiterlijk binnen 30 dagen retour  Als de bestelling te ver gevorderd is in het verzendproces en toch wordt verzonden, kunt u de bestelling retourneren. Kosten voor het retourneren komen voor uw rekening.

Betalen

  • Welke methoden kan ik betalen bij Semler’s Valbeveiliging?

    U kunt bij ons bestellen en afrekenen met 3 methoden: Overmaken, IDEAL en Creditcard.

    Overmaken
    Bij de betaaloptie “overmaken” ontvangt u na het klikken op “veilig bestellen” een bevestiging van uw bestelling via de e-mail. Wij ontvangen uw betaling graag binnen 14 dagen na het plaatsen van uw bestelling. Op het moment dat wij uw betaling hebben ontvangen wordt uw bestelling in behandeling genomen en naar u verstuurd.

    IDEAL
    Iedereen met een Nederlandse bankpas en kaartlezer kan gebruik maken van IDEAL. Deze betaalmethode zorgt er voor dat u direct tijdens het bestelproces de betaling met uw eigen bank kunt afhandelen. U rekent af in de betaalomgeving van uw eigen bank en met de specifieke beveiligingsmethodes van uw eigen bank.

    Creditcard
    Onze betaalmethoden ondersteunt betaling met uw Master, Visa of American Express kaart. U kunt uw creditcardgegevens via onze beveiligde SSL procedure veilig invoeren en wij zorgen samen met uw creditcardorganisatie voor een juiste afhandeling.

  • Ik heb mijn artikel geannuleerd / geretourneerd, wanneer krijg ik mijn geld terug?

    Geannuleerde of retour gestuurde artikelen worden op basis van de algemene voorwaarden zo snel als mogelijk tot uiterlijk binnen 30 dagen aan u overgemaakt.

  • Ik heb mijn complete bestelling geretourneerd en heb een ander bedrag terug gekregen dan ik afgerekend heb, hoe kan dit?

    Voor bestellingen onder € 200,- rekenen wij € 5,95 verzendkosten. Het bedrag wat wij aan u overmaken is exclusief de verzendkosten. Deze kosten zijn voor uw rekening.

  • Ik heb per ongeluk geld over gemaakt naar Semler’s Valbeveiliging, maar dat was niet de bedoeling, wat moet ik doen?

    Als wij betalingen ontvangen die niet gekoppeld kunnen worden aan een bestelling, storten wij de betaling terug naar het rekeningnummer waar het bedrag van afkomstig is. Is uw geld na 10 werkdagen nog niet teruggestort, neemt u dan contact met ons op. Om u zo snel mogelijk van dienst te zijn, geeft u dan de volgende gegevens door:

    • Datum van betaling;
    • Betaalde bedrag;
    • Rekening nummer waar u het naar over heeft gemaakt;
    • Betalingskenmerk dat op uw afschrift vermeld staat;
    • Bankrekeningnummer wat u gebruikt heeft;
    • Naam van rekeninghouder.
  • Ik heb per ongeluk te veel of dubbel betaald, wat nu?

    Wij storten te veel betaalde bedragen binnen 10 werkdagen aan u terug. Heeft u na 10 werkdagen uw geld nog niet terug, neemt u dan contact met ons op.

  • Wat is het IBAN nummer van Semler’s Valbeveiliging?

    Ons IBAN nummer is NL58 RABO 0161084583

  • Hoe lang duurt de verwerking van mijn betaling?

    De verwerking van uw betaling is afhankelijk van de gekozen betaalmethode. Voor overmaken en IDEAL is het 3 dagen en voor creditcard / Maestro is het 5 werkdagen.

  • Kan ik een kopie van de factuur naar een ander adres laten sturen dan het eerder opgegeven factuuradres?

    Het is niet mogelijk om een kopie van uw factuur te sturen naar een ander adres dan het factuuradres wat u tijdens de bestelling op heeft gegeven. U kunt wel een kopie van de factuur aanvragen per e-mail, deze wordt dan verstuurd naar het e-mailadres dat is gekoppeld aan de betreffende bestelling.

  • Kan ik de gegevens op mijn factuur nog aanpassen?

    Het is niet mogelijk om factuurgegevens achteraf als u de bestelling geplaatst heeft aan te passen of te wijzigen. Wijzigingen kunt u tijdens het bestelproces invoeren of bij uw account. Wanneer de bestelling is afgerond, zijn de wijzigingen meteen van kracht.

  • Hoe neem ik contact op over mijn betalingen en/of facturen?

    Als u uw antwoord niet terug kunt vinden op deze pagina, dan kunt contact met ons opnemen door een e-mail te sturen naar sts@semlers.nl. Vermeld in uw e-mail duidelijk uw vraag en de volgende gegevens:

    • Datum van betaling;
    • Bestel- of factuurnummer;
    • Betaalde bedrag;
    • Rekening nummer waar u het naar over heeft gemaakt;
    • Betalingskenmerk dat op uw afschrift vermeld staat;
    • Bankrekeningnummer wat u gebruikt heeft;
    • Naam van rekeninghouder.

Garantie en reparatie

  • Heb ik garantie op mijn artikelen?

    Voor al onze artikelen geldt de Neofeu fabrieksgarantie van 1 jaar op productiefouten. Dit betekend dat een artikel in goede staat moet verkeren en bij normaal gebruik goed moet functioneren. Wanneer u een artikel ontvangt waarbij dit niet het geval is, voorzien wij u zo snel mogelijk van een passende oplossing. Afhankelijk van wat mogelijk is doen wij dit door vervanging, reparatie of terugbetaling. De garantie geldt niet voor vervanging of reparatie als gevolg van normale slijtage, schade of letsel veroorzaakt door nalatigheid en/of gebrek aan onderhoud. Meer informatie over garantie kunt lezen in onze algemene voorwaarden onder artikel 8.

  • Kan ik een beschadigd / defect / incompleet of verkeerd artikel retourneren?

    Retourneren van beschadigde, defecte, incomplete of verkeerde artikelen is mogelijk door binnen 7 dagen na ontvangst ze aan te melden door een e-mail te sturen naar sts@semlers.nl. Geef in uw e-mail aan wat uw retourreden is en of u kiest voor een terugbetaling of, indien mogelijk, een vervangend dan wel gelijkwaardig artikel.

    U ontvangt na de aanmelding via de e-mail een bevestiging van uw aanvraag. U heeft na de ontvangst van de bevestiging 10 werkdagen om de artikelen te retourneren. De artikelen moeten in originele verpakking, met kopie van de betreffende factuur en rede van retour aan ons worden aangeboden. Verzendkosten van de retourzending zijn in eerste instantie voor uw rekening. Bij ontvangst van de retourzending worden de artikelen door ons onderzocht. Bij gebleken beschadiging, defect e.d. buiten uw schuld om ontvangt u de verzendkosten retour en worden de artikelen kosteloos vervangen voor dezelfde artikelen of gelijkwaardige artikelen.

  • Wat kost reparatie van mijn artikel?

    Als wij constateren dat het defect aan uw artikel voldoet aan de garantievoorwaarden en binnen het garantietermijn valt, wordt het artikel kosteloos vervangen of gerepareerd. Valt het defect buiten de garantievoorwaarden en/of garantietermijn, dan bieden wij u de volgende opties aan:

    • A: U gaat akkoord met onze vastgestelde prijsopgave voor de reparatie. Wanneer wij uw betaling hebben ontvangen, ontvangt u het artikel gerepareerd terug.
    • B: U gaat niet akkoord met de prijsopgave en u kiest er voor om het artikel ongerepareerd terug te ontvangen. In dat geval berekenen wij onderzoeks- en administratiekosten. Wanneer wij uw betaling hebben ontvangen, ontvangt u het artikel retour.
    • C: U gaat niet akkoord met onze prijsopgave en u wilt het artikel ook niet retour.
  • Krijg ik een tijdelijk vervangend artikel als mijn artikel ter reparatie is aangeboden?

    Als u een artikel ter reparatie stuurt, ontvangt u geen vervangend artikel. Wanneer een reparatie mogelijk is, doen wij onze uiterste best om uw artikel binnen de gestelde reparatietermijn gerepareerd naar u terug te sturen.

  • Hoe lang duurt de reparatie van mijn artikel?

    Afhankelijk de moeilijkheidsgraat van de reparatie, proberen wij al onze reparaties binnen 4 weken te realiseren. Mocht de reparatie langer duren wordt u daarvan door ons op de hoogte gebracht.

  • Krijg ik een bericht wanneer mijn artikel gerepareerd is?

    Op het moment dat uw artikel gerepareerd is, ontvangt u van ons een e-mail op het moment dat wij uw artikel retour sturen.